چهار دهه است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو سوی مختلف با نقد جدی مواجه است؛ عدهای که به قید «فرهنگ» آن چشم دارند، آن را در اعمال حقوق جامعه فرهنگ و هنر، به عنوان زیرمجموعه حقوق شهروندی، ناکارآمد خوانده و از رفتار «یکی به نعل و یکی به میخ» مدیران آن به ستوه آمدهاند. اگر وزارت فرهنگ، شجاعت نظرسنجی در میان هنرمندان و نویسندگان را بیابد و از آنها بپرسد از تلاش ٣٨ساله این وزارتخانه راضی هستند یا خیر، بهحتم با آماری خیرهکننده مواجه خواهد شد که از دلسردی و ناامیدیشان حکایت دارد. اما دسته دوم که به قید «ارشاد» نظر دارند نظارت این وزارت در آفرینشهای هنری را ناکافی و آن را توأم با تساهل و تسامح میدانند. جالب اینجاست که این زاویه نگاه حتی وزارت ارشاد دولت نهم را که وزیرش از مشرب فکری خاصی از فرهنگ تبعیت میکند هم در انجام رفتار نظارتی ناموفق قلمداد میکند. یک- نظرسنجی میدانی در آرای منتشرشده از این دو سو، روشن میکند دسته نخست اهالی فرهنگ و هنر و دسته دوم عمدتا کنشگران سیاسی هستند که دغدغه فرهنگی دارند اما در خلق آثار هنری دستی ندارند؛ البته چهرههایی مانند مرحوم فرجالله سلحشور هم ب حسین هاشم پور...
ما را در سایت حسین هاشم پور دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 163 تاريخ: سه شنبه 3 اسفند 1395 ساعت: 20:33